پیشنهاد سردبیر

همزمان با بالا گرفتن رویارویی نظامی میان مسکو و ائلاف غربی در اوکراین، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه اعتبارنامه ۶ دیپلمات انگلیسی را به دلیل فعالیت‌های جاسوسی و خرابکاری، باطل کرد.

روسیه اعتبارنامه ۶ دیپلمات انگلیسی را باطل کرد / لانه جاسوسی انگلوساکسون‌ها زیر ذره‌بین

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با بالا گرفتن رویارویی نظامی میان مسکو و ائلاف غربی در اوکراین، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه اعتبارنامه ۶ دیپلمات انگلیسی را به دلیل فعالیت‌های جاسوسی و خرابکاری، باطل کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که سرویس امنیتی فدرال روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به اسنادی دست یافته که نشان می دهد سفارتخانه انگلیس در فعالیت‌های خرابکارانه و جاسوسی علیه مسکو دخیل بوده است. این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسناد و مدارکی را کشف کرده که اقدامات لندن در ایجاد تنش در اوضاع نظامی-سیاسی بین‌المللی را نشان می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: «ساختار اصلی هماهنگ‌کننده سیاست خرابکارانه علیه روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به عنوان اداره اروپای شرقی و آسیای مرکزی وزارت خارجه بریتانیا نامگذاری شد که پس از شروع به کار، به یک سرویس ویژه تبدیل شد که وظیفه اصلی آن تحمیل شکست راهبردی به روسیه است».

سرویس امنیتی فدرال روسیه توضیح داد: «حقایقی که فاش شده، زمینه‌ای فراهم می‌کند که فعالیت دیپلمات‌های انگلیسی که از طریق این اداره به مسکو اعزام شده‌اند، امنیت فدراسیون روسیه را تهدید کند».

این نهاد تاکید کرد که بر اساس این دلایل اعتبارنامه ۶ تَن از کارکنان رسمی اداره سیاسی سفارت انگلیس در روسیه را لغو می‌کند؛ زیرا از طریق رفتارهای آنان مشخص شده است که این ۶ دیپلمات در حال جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی برای کشور متبوع خود هستند.

زاخارووا: سفارت انگلیس پا را از حدش فراتر گذاشته

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به بیانیه سرویس امنیتی فدرال روسیه، اعلام کرد که سفارت انگلیس از حدود مشخص‌شده در کنوانسیون وین تجاوز کرده است. «ماریا زاخارووا» در گفت‌وگو با اسپوتنیک در این رابطه تاکید کرد: سفارت انگلیس از حدودی که کنوانسیون وین مشخص نموده، تجاوز کرده است. وی در ادامه تصریح کرد که وزارت امور خارجه روسیه به صورت کامل ارزیابی‌های سرویس امنیتی فدرال روسیه را پیرامون فعالیت دیپلمات‌های بریتانیایی که با هدف آسیب‌زدن به ملت روسیه انجام می‌شده، تایید می‌کند.

این اقدام کرملیت در حالی صورت گرفت که وزرای خارجی آمریکا و انگلیس روز چهارشنبه در جریان سفر به کی‌یف در گفت‌وگو با مقامات اوکراینی برنامه کمک جدید تسلیحاتی و مالی به این کشور در مقابله نظامی با روسیه را متعهد شدند. وزیر خارجه جدید اوکراین اعلام کرد که مقامات این کشور مذاکرات «مفصل و سازنده‌ای» با آنتونی بلینکن و دیوید لامی در جریان سفر آنها به کی‌یف، پایتخت اوکراین، انجام داده‌اند. خبرگزاری یونیوز لبنان گزارش داد که آنتونی بلینکن و دیوید لمی اعلام کردند که متعهد شده‌اند که به شکل فوری درخواست کی‌یف برای مجوز استفاده از تسلیحات نظامی این کشورها در ضربه به عمق خاک روسیه را بررسی کنند.

گفتنی است پیشتر، وزیر خارجه اوکراین در دیدار سه جانبه از متحدان غربی خود درخواست کرده بود که با لغو محدودیت‌هایی که شرکای نظامی غربی خود در استفاده از تسلیحات علیه روسیه وضع کرده‌اند اجازه دهند ارتش این کشور به اهداف نظامی در روسیه حمله کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.